Justeeeeee...

... GLÖMDE JU! Exet gick så bra idag, det var helt sjukt vilken skillnad det var i kroppen idag gentemot igår! Så jäkla underbart! Red barbacka dessutom så kunde ju verkligen verkligen känna hur mycket bättre han rörde sig!
 
Och Exet var så glad, bara kändes i hela kroppen och han ville gärna springa på lite och jag lät honom ibland.. liksom, han har ju inte kunnat göra det för att han varit så stel, så tänk er frihetskänslan! Han körde på med spetsade öron, och gick faktiskt väldigt fint!
 
Tror också det är nyttigt för mig det här, då jag veeeerkligen måste tänka på att rida ordentligt, innerskänkel mot yttertygel och inte fastna i inner för att inte låsa inner bakben. Även få med bogen osv osv. Rida korrekt helt enkelt :) 
 
------------------------------
 
Det jag har gjort dom här 3 dagarna är att ordentligt haft på liniment, liiite innan och masserade ordentligt in det efter, och även satt på backontracksen över natten. I fredags skrittades han bara, tömkörde närmare bestämt, fick röra på sig och jag kollade även från marken hur han gick. I lördags så red jag honom, och bad honom verkligen kliva på med vänster bak, som han kämpade! Lördagens pass gav verkligen resultat, även om det inte var långt eller så.. Hoppas det håller i sig och att han fortsätter bli mjukare och mjukare bak :D
 
Blev helt varm i kroppen när jag kände hans glädje. Allt kändes skit där ett tag, och jag kände hur allt gick nedåt, men jag kommer aldrig ge upp när det gäller honom. Det är det minsta jag kan göra, för all lycka han ger mig. Fina underbara<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback