Trött av värmen

Jag klagar inte på värmen, verkligen inte, men när man rider och är i stallet så blir det ju väldigt jobbigt och man blir seg i kroppen.
 
Dagen började med ett kort dressyrpass på D, varken han eller jag orkade hålla på så länge, men vi utnyttjade tiden väl :) Började i ridhuset, eftersom det dammar så mycket på volten, och det funkade ett tag.. tills vi båda blev för varma, då gick vi ut och travade av. 
Han va lite seg i skritten och galoppen, troligtvis pga värmen, men i traven kändes han fräsch :) Klev på bra, rumpan smet dock in lite på det raka spåret, så fick kämpa lite för att parera.. 
 
 
Tror inte jag rider honom imorgon, det beror på ifall Linnea skulle åka ut på eftermiddagen något.. annars så blir nästa gång på D när jag kommer hem från Gotland :) Tills dess måste jag få koll på min jekla beslutsångest.. måste tänka ordentligt den närmaste veckan nu!
 
 
Sen efter 3 så hämtade Lotta upp mig här hemma, för en uteritt tillsammans. Hon passar en häst i stallet, Hedda, så hon frågade ifall vi skulle rida ut tillsammans :) 
 
Det är faktiskt inte ofta jag har sälskap när jag rider ut.. dock trivs jag med det - det är mysigt och man kan sitta där i sina egna tankar, eller välja att stänga av tankarna och bara sitta och nynna på någon låt ^^ 
 
Vi red runt slingan, mest skritt och lite trav. Valde sen att trava lite på banan, och ville känna lite på galoppen... det gick SÅ bra!! För att vara Exet dvs xP Märks att han kommit loss i baken sen Thomas var ute. Härligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback