Hemskt pass

Usch va det gick dåligt idag.. Exet ville inte alls lyssna på mig i traven. I skritten funkade han riktigt bra, gick och smackade med bettet (han gör så ibland när han är koncentrerad) och lyssnade.. men så fort jag började trava så blev allt kaos, han lyssnade inte och sprang bara på.

 

Det blev ännu värre när vi blev själva i ridhuset. Det är inte alls likt Exet! Han brukar snarare funka bättre då. Försökte dra iväg i galopp några gånger, satte sig nästan på rumpan när han försökte dra iväg men jag inte lät honom. Ne de va inge kul.

 

Blev ruskigt frustrerad, så skrittade på lång tygel ett tag för att försöka sansa mig lite, sen fortsatte jag jobba stenhårt i skritt och höll honom ständigt sysselsatt. Gjorde skänkelvikningar, bakdelsvändingar, ryggade och massa sånt, efter varandra. Då började han suga på bettet igen och gick helt ok. Travade sen av utan mer krav än att han skulle vara lugn.

 

Imorgon ska vi ut och springa.. tycker inte om att han är så pigg! På söndag blir det då travbommar, med korta avstånd så han inte kan springa på sådär.

Lite såhär kändes det... även om det inte såg ut så. Menne.... ah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback