Det går bra nu!

Jag och Malin började att fota på Allén och sen lite på åkern. När vi var klara där gick vi och hämtade sadeln och jag red lite på utebanan. Han var redan framskrittad då, så började med korta tyglar direkt, och i början var han lite bråkig, vilket jag väntade mig. Men sen i traven var han så sjukt fin!

 

Han hade lugn trav och bråkade knappt med huvudet, det var otroligt roligt att rida honom idag :) Och sen när jag satte mig ner för att jobba så blev det bara bättre :) En stund i högervarvet var jag tvungen att fråga Malin om han var påväg att skita, men icke, det var bara han som lyfte på bakbenen ordentligt. Kände verkligen skillnaden, vilket var kul. Ska bara komma ihåg vad jag gjorde, tills nästa gång.
Red inte så länge, eftersom vi vill vara lite försiktiga nu efter vurpan, men det räckte den tiden jag red :P

Tusen tack Malin för att du ställde upp och fotade idag<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback