Vad är poängen?

Folk som sitter på sina bloggar och skriver inlägg efter inlägg, som endast är ute efter att trycka på nerver och provocera. Skriver riktigt hårda och ibland väldigt elaka inlägg, som många bara tänker "DAFUQ?" över. Vissa hurrar såklart också, men dom flesta kommentarerna består av irriterade läsare som inte fattar hur personen bakom bloggen kan vara så hård. 
 
Men det är väl just det, att dom får kommentarer. Att folk reagerar.. men är det ens kul att få kommentarer från folk som säger att man verkar vara vrickad i skallen? Eller skiter man i vad som ens står där, utan bara jäkligt nöjd över att man fick kommentarerna i sig. 
 
Det finns ju snygg provokation, och så finns det ful. Den fula är så obvious, man ser rakt igenom texten, den bara skriker "SE MIG! LÄS MIN BLOGG OCH KOMMENTERA! HATA MIG OM NI VILL BARA NI LÄSER MIG BLOGG!!!" Oftast tycker jag att dom som leker kaxigast med starkast åsikter, att dom bygger upp den ytan för att dölja sin egna osäkerhet. 
 
Snygg provokation i mina ögon är rätt ödmjuk ändå. Visar sina egna starka åsikter, kanske drar upp lite känsliga ämnen.. men ändå har respekt för andras åsikter. Just det - RESPEKT. Ååh alltså jag skulle aldrig ens tänka mig klicka in på en blogg som skriker respektlöshet. Aldrig. Pinsamt med folk som tror man får en stor bra blogg på det viset.
 
Dock är nog det pinsamaste när man påriktigt skriver ut på bloggen, att jag är bara här för att provocera. Sånna människor tar jag inte på allvar. Då vet man ju, att den personen inte ens är påriktigt, utan bara desperat efter uppmärksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback