När envisheten lönar sig

Red dubbelpass på ridskolan idag, båda på Calle. Alltså två timmar uppe på hästryggen, för två olika instruktörer. Det var minst sagt jobbigt, men oj så lärorikt! Och dom där två timmarna, ja, dom behövdes! 
 
Första timmer var väl mer eller mindre katastrof, han var på och spänd. Inte ALLS med mig. Var mest bara jobbigt och fick honom väl att arbeta några fåtal steg till och från. Eller det kanske inte var så hemskt som jag kände, men ni vet kanske mig och min prestationsångest? 
 
Iaf, sjukt onöjd efter första timmen, otaggad på den andra. MEN, jag laddade om! 
 
Andra timmen gick så sjukt bra, när jag började rida ordentligt. Han gick verkligen såhäääääär fint vissa stunder, otroligt trevlig att sitta på. Halter och öppna, få igenom böjningen och sluta på böjt spår. Där kändes han helt otrolig härlig att sitta på, efter mycket slit, och vissa stunder komm jag verkligen åt honom, kunda sitta stadigt och han jobbade bra med ryggen. 
 
Ska försöka komma ihåg hur jag red tills nästa torsdag, men det är svårt när man har en hel vecka emellan. Längtar tills jag har en egen häst, så man kan trimma varje dag, träna ordentligt och tävla. Det är inte riktigt samma sak med Exet, även om vi tränar på. 

Så nu är lilla jag på BRA humör!! Nästnästa helg är det dressyrtävling som gäller, tagg på det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback