Dagens ridlektion

Red Calle på ridlektionen, för Monica dåra. Gick sådär, började trög som en geleklump. Gick inte fram alls för skänkeln, fick sen ett spö i handen, och då direkt gick han på.. utan att jag behövde använda det. Så det var skönt, slippa skänkla mig igenom hela lektionen. 
 
Vart bättre ett tag, spändare ett tag. Galoppen var typ katastrof under övningen men efter när vi skulle jobba själva sista minutrarna gick det bättre, när jag bara behövde koncentrera mig på hästen och inte en övning också. 
 
Tycker i allmänhet bättre om att rida för Lotta, hon känner mig och min ridning bättre, och lär ut på ett sätt som passar mig bättre. Alla rider ju olika med olika tektnik, och det är svårt att rida på ett speciellt sätt ifall man är helt van med en annan teknik. 
 
Men nu laddar vi om inför torsdag, tänker inte så mkt mer på det här passet, även om jag är helt ok nöjd. Det kommer bli en totalomställning på tosdag, först en timme för Lotta, sen en till timme direkt för Monica. Haha, en riktigt utmaning där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback