Sånt som får en att minnas

Är det ändå inte sjukt ballt ändå? Hur en lukt, låt eller bild kan väcka så många minnen och få en att känna så mkt.. Lukten utav vanilj, som får dig att tänka på den där personens parfym, låten som i dina öron berättar om ditt liv, eller som spelades under en viktig händelse i ditt liv, och nu får dig att tänka på den. Bilden på den där platsen, och plötslig minns du hur det blåser där, lukten av får och hur gräset kändes under dina fötter.
 
Minnen som får en att skratta, minnen som får en att gråta. Och oftast kommer allt oförberett. 
 
Just i skrivandes stund lyssnar jag på en låt som  får mig att tänka tillbaka, inga bra minnen för min del. Påminnelser om den värsta perioden utav mitt liv... Sånna stunder hatar man ju, men ändå.. Det är ju lite skönt att faktisk känna ngt.
 
Förra veckan spelades "Bed of roses" när jag stod och mockade på jobbet. Den låten och spån i en kombination fick mig att le så stort att mina kinder nästan spricker.. Den här filmen dyker upp i mitt huvud då. Här var jag lycklig.. Inte möjligtvis för att jag hoppade i spån, utan för att jag var på Gotland, hos en finfinfin vän. Ååh, saknaden som uppstår! Sånna minnen älskar jag! 

Kommentarer
Postat av: sofiejonasson

haha, åh vad jag saknar dig finis <3

Svar: GoseSofie!
Marie Krüger

2013-10-11 @ 21:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback