Helt totalt utslagen

Efter ca 6 häst&stall-timmar, så är jag nu helt utslagen och vrålhungrig. Dock återstår 2 stall-timmar, men mot Exet orkar jag nog inte röra mig förrän om ngr timmar.. återhämtnings time.
 
Först var det ju jobb som gällde :) Morgonfodra kraft, släppa ut hästarna och ge dom hö i hagen + fylla på vatten (lätt när slangen fryst under natten) är först på schemat. Sen så mocka 4 boxar, ev ströa, sopa, höa, kraft i krubba och hink (va dock slut så slapp göra det idag) och fylla på vatten i ponnyns box.. och sen em-hö i hagen. Det är typ så en dag där kommer se ut, om jag inte missat något. Det som tar mest tid är mockningen, har svårt för det där med spån.. poopet blir ju så tort så det smulas bara sönder. Hata! -.-
 
När jag slutat där så åkte jag direkt till Malins stall, som inte alls ligger långt ifrån, och red hennes ponnyhest Looisa. Jag gillar den hästen, även fast hon är så liten :) Loppan är ett sto på 10 år, och jag skulle chansa på att hon kanske är runt 155 i mankhöjd.. 
Speciell brutta det där, kan bli sjukt suuur, kan gå som en dröm, kan gå och vara rädd för det mesta eller bara vara cool. Idag var hon spänd, och det var mycket läskigt den där uteritten.. speciellt korna, som hon troligtvis ridit förbi mååånga gånger! :P Jobbade skänkelvikningar tvärs grusvägen, och kämpade i övrigt att hon skulle gå med rak hals.. ah men det gick ju bra. Inte. Men kämpade på iaf :) Och testade lite byten i galoppen, på en slingrig bra väg, vissa klockrena, vissa kaos. Är överlag nöjd med henne, hon gick väldigt mycket bättre i slutet iaf, mindre surrikat då.
Imorgon rider jag henne igen, då tänkte jag trimma på banan. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback