En liten suprise-suprise

Det hade tydligen redan nått min tränare, att jag behöver en annan häst att rida in mig på ifall jag ska tävla. Så ah, ingen Calleponken idag, utan en annan häst vid namn Napasche. Nappe är en skäck-valack på 9 (?) år, stallets lilla indianhäst. Ridskolan har visserligen 6 skäckar, men Nappe har dom här söta små prickarna över ryggen och magen :)
 
Det gick väl helt ok idag, är inte helt nöjd.. men det var typ första ggn på 2 år som jag satt på hans rygg, och det här var tydligen andra ridlektionen han gick sen han sattes igång. Så ja, man kanske inte ska ha för höga krav.. 
 
Tror faktiskt att det kan bli väldigt bra med lite mer träning, för det var stunder där jag verkligen fick till det, men det var svårt. Ovant och så, han hade lite sin egna vilja vissa stunder. Skön och lätt att sitta på iaf, vilket är en fördel för mig att kunna slappna av, vilket jag verkligen behöver ibland!
Härlig galopp, det var de som gick bäst idag! Nästa gång ska jag försöka komma åt baken mer, då han satt otroligt mycket fast i ena tygel, vilket försvårar allting.. som nog dom flesta vet? Men ja, kämpar väl vidare nästa vecka! Är ju inte precis den som ger mig :)

Kommentarer
Postat av: Anette

Fast sitter han fast i vänster tygel så är det ju höger bak du behöver komma åt? ;-)

Svar: Skrev bara vad min tränare sa, men hon kanske sa fel.. tyckte det lät lite konstigt :)
Marie Krüger

2013-10-03 @ 20:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback