Två ridpass, mycket power

Back in the days satt jag vid datorn hela dagarna, då bar bloggen bättre. Nu sitter jag kanske vid datorn 1-2 dagar i veckan. Det märks nog? Mobilbloggande känns så omotiverade. Men jag älskar ju att blogga ändå, faktiskt. Och med Tatzy och allt så tror jag ändå att jag kommer igång igen snart! 
För visst kommer det bli roligare när jag har häst varje dag, och att sen följa våran utveckling.

Anyways.. Red på ridskolan igår, dressyrlektion och ist för mamma i hennes grupp. Första var på Morris, aka studsbollen. Alltså det är så mycket POWER i den där hästen! Så sjukt cool, och har bog aldrig suttit på en häst med så mkt luft i stegen. Problemet är bara att han höjer halsen och krullar ihop sig, så det jobbade jag mycket med; att han skulle ta stöd, slappna av och sänka sig. Skritten och galoppen är jag väldigt nöjd med, bara traven som är sådär att han blir upphetsad!
Fatta om man lyckas samla ALL den där powern bakifrån och framåt, och inte bara uppupp som han mer är :P då!

Sen "hoppade" jag Golita. Alltså det var nog inte ens 50cm, men ja.. Stoor häst! Han är väl typ 175 eller nåt (älskar att sitta på stora hästar!), och gammal, 20+ typ.. Han var ball, inget speciellt dock, men kan tänka mig för några år sen, nu är han väldigt stel imo, men inte så konstigt :) red på en rak linje på medellinjen, två "hinder" med 3 galoppsprång emellan, hade lite svårt första då jag är så van med Zetra och det här var så annorlunda, men sen gick det bra och jag vart väldigt nöjd! :)

Eh ja, men satan trött var jag efter! Fick iaf komma hem till nästan färdig middag och en myskväll framför mig!

Lilla Goliat, gammelman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback