"Människor är vackra"

Goa Jossan har en fototävling på sin blogg där man kan vinna en värdecheck hos Kamda.se för 200kr, så tänkte lite, tja varför inte? Så det här är jag, med i tävlingen! Och om jag vann skulle jag troligtvis köpa DEN HÄR kameraremmen och DEN HÄR blixt diffusorn! 
 
Den här bilden togs i somras på mitt första dop-fotojobb, så den är lite extra speciellt just på grund av det. Det är verkligen en äkta ögonblicksbild (shit vad jag äskar ögonblicksbilder!), där varken motivet eller jag var beredda på att det skulle bli en bild utav den där stunden. Utan mamman stod bara där med sin dotter, skulle pigga upp henne så hon skulle vara glad när det var dags att fota familjebilderna, lekte lite med henne. Och i just den stunden hade jag fixat klart inställningarna på kameran, kollade runt vart jag hade dom som skulle vara med på bild.. det såg bara så allmänt mysigt ut. Alina, som barnet heter, skrattade och var riktigt glad medan hennes mamma busade med henne. Går ju inte att låta bli att fota då! Men inte förräns efteråt när jag gick igenom bilderna så såg jag faktiskt bilden som förevigade den stunden, och det var ju ett riktigt guldkorn.
 
Det jag älskar med den här bilden är att den är så äkta. Inga stela tillgjorda leenden, utan bara lyckliga mamman med sitt glada barn. Och att Alina kollar rakt in i kameran, och ler sådär som bara barn kan. Åh!
Tur att man får vara lite egenkär ibland, för jag är verkligen så stolt över den här bilden, och mig själv som fotograf. Det är sånnahär bilder som får en att inse att "Fan, jag kan ju det här."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback