Hästlukt

Att gosa ner näsan bakom ett fluffigt hästöra, känna lukten av häst, då älskar jag det! Eller den, lukten alltså.

Men när man sitter där på bussen, påväg hem från stallet, med västen man inte hunnit tvätta på ett tag, alltså då stinker man ju! Eller om man går förbi ett stall, jag vill ibland hålla för näsan. Det luktar bara skit då. 

Just nu är jag en förklädd hästtjej! Vanliga kläder, men fyfan, gott luktar jag inte. Spånstall luktar väl värst av alla, så ja, mysigt luktar jag efter jobbet varje dag! 

Tur att jobb nr.2 också är i ett stall!
Nu emellan så har jag hämtat passet, kikat runt lite och fixat lite grejer. Skönt ibland att hinna göra saker mellan jobben.. Sen när Tatzy står hos "mig" så kommer jag inte varje dag vara hos henne mellan jobben, utan ibland på kvällarna. Dels för att hon förlorar hagtid och dels för att det är ju inte bra att stressa mellan ställen sådär! Typ :)

Tror jag har en bra plan över hur jag ska få ihop allt! Fast ja, nu spårade inlägget lite mycket åt fel håll. Det jag ville få fram, typ - jag luktar illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback