Åh lyckan.

Bommade ju med Exet idag, och jag är såhäääääär glad just nu! Fan vad vi är påväg tillbaka! Var väldigt länge sen vi bommade, så förväntade mig ingentin..
 
La först fram 5 travbommar vid långsidan, och en galoppbom på volt. Red över det lite, han var superfin i galoppen, och lydig i övrigt. Lyfte fötterna bra och höl galoppen bra över bommen. När allt det här kändes bra så la jag upp en sidan på bom 2 och 4, även där löft han fötterna fint! :)
 
Efter skrittpausen så ändrade jag lite, till 3 travbommar framför ett sockerbits"hinder". Han försökte ju tagga lite, men tack vare att jag hade travbommarna innan så kunde han ju inte dra iväg, skitbra! Skuttade fint över den, och fick några gånger bra galopp efter, fortsatte på volt över galoppbommen o sen ner för långsidan, saktade ner till trav och samma sak igen. Fina killen! 
 
Avslutade med galopp över upphöjd bom. När jag gjorde det senast så sköt han iväg över hindret, och fick fläng-kors-knasgalopp efter. Idag gjorde han det riktigt fint, höll galoppen och kom väldigt jämnt på bommen när jag la honom rätt. Han gjorde sitt bästa för att hålla galoppen efter. Blev det fel så behövde jag bara ta tillbaka lite och lägga till skänkeln dom flesta gångerna. 
 
Ååååh va bra det kändes sen när jag travade av, lyckan alltså! Blir helt glad :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback