Gårdagens 2 ridpass

Igår, förutom gymmet och ommöblering, så var det ridning på blåkulla som stod på schemat också
 
Först ut var Frasse, och helt ärligt var jag inte alls taggad på att rida honom. Hade ingen ork riktigt för en stressad och springig ponny då kände jag. Doch blev jag positivt överraskad redan från början av passet, när han skrittade LUGNT! Då fick jag lite hopp om ett bra ridpass på honom, och hoppet blev sanning! (eller hur man säger?)
Han var faktiskt riktigt lugnt och inte mycket stressad alls. Felinda var där och kollade lite, och även hon tyckte han såg lugn ut. Pigg var han ju, men inte alls sådär bita tag och flåsa runt i 180 knyck, utan han var riktigt trevlig att rida :) Fell filmade lite i galoppen också, så får se ifall hon skickar filmerna sen (y)
 
Jobbade lite böjda spår, växlade varv och försökte få igenom honom lite. Gick ändå ganska bra tycker jag. I galoppen jobbade jag på volt, eftersom han ändå var så pass lugn så ville jag inte riskera att han drog på på raksträckor. Efter första galoppen vart han lite spänd, men då tog jag ner till skritt och lugnade ner honom igen. Spändheten satt även kvarr i början av högergaloppen, men släppte faktiskt. 
 
Var riktigt nöjd med honom, och han fick massa klapp o godis! Var verkligen kul att rida honom igår :) Finponny!
 
Sen så var det hopplektion på Zetra för Lovisa (Lotta är bortrest).. och jag kan inte påstå att det kändes så bra. Han hade liksom inget sug mot hindrerna. Han var trevlig att sitta på, för han tog inte tag och drog på, men det kändes ändå inte helt hundra. Framtung och suglös liksom!
Hoppade fram på lite hinder på 60-70 kanske, kändes inte så bra, blev dåliga avstånd och fult. Sen en bana på 90cm, jag hade ont i magen och var sjukt nervös. Länge sen vi faktiskt hoppade "påriktigt" och jag har ju som tidigare sagt blivit höjdrädd.. sen att Angelica ramlade av precis innan jag skulle hoppa hjälpte INTE! xD
 
Finns film på rundan, och första hindret är så sjukt fult! Vi kom för nära, han stannar i luften och typ kliver på hindret! Jag slog i foten i bomstödet - men vi rev INGENTING! Helt stört! 
Hade fortfarande inget sug igenom banan, fick hoppa om dom två sista hindrena 2 gånger, och sista gången så kom det! Suget! Då kändes det bra! 
 
Avslutade alltså lektionen med en bra känsla, vilket förhoppningsvis kan höja mitt självförtroende lite! Zetra är iaf bäst, hoppas han är liiiite mer taggad tills nästa gång :) Dock behövs det bara lite! 
Hur snygg är han inte? *dör*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback