Provsvaren kommit

Äntligen har jag fått svar på varför jag mått som jag mått, och det är pga att jag har järnbrist i tidigt skede. Järn är något kroppen behöver för att kroppen och skallen ska fungera som den ska, och vid brist kan man få både fysiska och psykiska symtom. Jag har senaste veckorna känt mig väldigt trött och grinig, inte alls varit glad o sprallig som jag var tidigare den här våren när jag älskade livet. Även andra symtom som att mina naglar alltid går av, att mitt hår är så känsligt (lätt går av) och att jag lätt blivit anfådd stämmer också in. 
 
Men det är skönt att veta nu, och göra något åt det. Dock är jag inte taggad på järntillskottet jag ska få, då jag läst om biverkningarna. Hmm. Förstoppning eller diarré, inte precis något man önskar sig att få! :P
 
Iallafall så kanske jag kan få bli lite piggare från och med nu, wuhu! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback