Som en stolt mamma på dansuppvisningen!

Ååh alltså den där hästen, han är otroligt han! Så jädra fin han börjar bli, underbara Exet. 

Jag red fram honom först, kände på honom. Han var pigg men kändes väldigt fin idag ändå :) Skrittade travade och galopperade, så att CL fick se lite från marken. Sa även lite saker hon skulle tänka på när hon gjorde vissa saker. 

Sen var det CL's tur, och ja.. haha jag tror båda var lite förvirrade. Hon för att hon är ovan med honom, och han för att inte alls förstod vad hon ville xP Såg lite kul ut om jag ska vara ärlig! Men sen började dom få till det ändå, han ÄR svår och det är inte att hoppa upp och tro att han automatiskt ska gå som han gör med mig. Man måste hitta ett läge där han känner sig bekväm, annars kan han bli spänd, men man får absolut inte sluta rida när man kommer dit. Åka häst på Exet är inte ens en möjlighet :P

Men CL gjorde det bra för att vara första gången, och även galoppen lyckades hon få till. Vart så otroligt stolt över vart han är nu.. att någon ny ryttare kan sitta på honom, och GALOPPERA! Gaaah, vet inte ens om jag kan få er att förstå hur lycklig jag var där och då! 
 
Känns tryggt att lämna Exet i CL's händer i en vecka, att kunna åka iväg utan dåligt samvete :) Tiptop! 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du gör ett kanon jobb med honom tur att jag har dig nu när jag själv har svårt med ridningen. För fin har han blivit.

Svar: Tack!! Glad att det uppskattas! :D
Marie Krüger

2013-07-24 @ 01:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback