Buhu

Och så slog regnet till idag iaf. Jag som verkligen trodde på att Sverige kunde bjuda på lite sol åtminstonde en hel dag. Men nääh, det gick då inte. 
 
Jag och Exet han iaf precis rida klart innan det värsta regnet kom, det som var medan jag red var bara lite svalkande. Fick köra moppe hem i regn också, den är inte helt rolig, men bättre än att gå 20 min till bussen ;) Skönt att ha moppen nu verkligen, känner mig så mycket mer fri! Fattar ni vad jag menar? 
 
Exet fick iaf gå ett 50 min dressyrpass på utebanan, dock lite på travbanan också medans dom harvade banan. Han var PIGG och lite på spänn.. det verkade även hästarna i hagarna vara, kanske oväder på gång?
Men X skötte sig bra, är stolt över honom, trots att han var lite olydig idag kanske. Han var iaf mjuk i kroppen, så det var skönt, rörde sig bra! Och skavet var inget problem alls, vet varför det uppkom, en oturligt nog lite för långt fram placerad sadelgjord. Sånna missar som händer första ggn man tar hand om en häst. Men nu vet jag själv att jag måste vara noga med att säga sånna saker (sa nog allt annat förutom sånt gällande gjorden ;)) 
 
Är nöjd med dagens dressyrpass, ska försöka ta mig ut till lille herr Doby nu, lär ju ta moppen.. iaf om det ska regna såhär! Ah vi får se hur det blir, måste ju hälsa på han iaf :) lillkillen!
Buhu för regn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback