Vi vilar nu

Jag har bestämt mig för att starta Tatzys vila tidigare än planerat, även om det finns dom som inte tycker att jag ska göra det. Det ska ändå vara så att jag ska gå på det som känns bäst för OSS och vad som ger OSS bäst förutsättningar. 
 
Jag startar inte vilan nu för att jag är lat, och inte orkar "sätta igång henne igen", men det är ju fullifanskaps onödigt att rida henne två veckor när hon princip vilat två och sen sätta henne på vila igen. eeh, ah så känner jag. Att jag inte mår hundra i mitt huvud just nu är ju även det en avgörande faktor.

Det är mycket nu, och jag vill inte göra någonting halvdant "bara för att" med Tatzy. Ska hon kunna kvala till fyraårschampionatet så är det full fokus som gäller. 

Nu kommer jag kunna sätta igång henne tidigare och slänga in fler kortvilor, än om jag satt vilan senare. På så vis kommer det inte alls vara lika stressigt att utveckla henne ytterligare, så att hon kommer ikapp.

Närmsta månaden kommer fokusen ligga på att vi ska bonda med varandra, bli kompisar. Hon ska lita på mig och jag på henne, det är så viktigt! Hjärngympa och lydnad från marken, och jag ska läsa på som faan för att det här ska bli så bra som möjligt! :)


Kommentarer
Postat av: Carolina - Stall Assla

Låter klokt... Du vet ju bäst med din häst såklart :)

Svar: Ja, nu har hon inte varit min häst i mer än en månad ens, men ändå :P
Bara det med vetalltare som aldrig vet hela historien som ska tycka så mkt :P
Marie Krüger

2013-12-18 @ 09:07:54
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback