Lärorikt

Efter att endast (nästan) hoppat Zetra dom senaste 2 åren så blir man lite fast i sin ridning, man lär sig ett sätt bara att rida på hinder! Och jag har fast i kroppen att tjyvhålla innan hinder, men eftersom Z bjuder så bra själv har det funkat. Konstiga språng eller ej liksom!

Igår red jag dock Calle, och shit vad lärorikt det var! Vi red först på travbommar, vilket gick jäkligt bra faktiskt.. Men sen när det vart små pluttehinder så var det katastrof. Grejen med Calle är väl att han springer mycket, så man sitter automatiskt och vill plocka tillbaka honom.. men han bjuder liksom inte riktigt, så precis innan hindret blir det typ stop, sen hopp. Kändes jättekonstigt!
Men mot sista så drev jag faktiskt, försökte lugna min hand, och det språnget vart väldigt bra tycker jag!

Nästa vecka lär jag troligtvis hoppa honom, så ska försöka komma ihåg tänket jag hade mot sista hindret :) verkligen sjukt lärorikt det här att byta häst ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback