En blick tillbaka

Som vi alla har koll på här i hästvärlden är att alla tror att dom vet mest och är bäst, på allt. Eller ja, typ så är det iaf. Som det här med att omskola en ridtravare, det är det många som har koll på, jajävlar. Ofta får man också höra "Man måste dittan, och man måste dattan.. annars går det inte." Det där *måste* tål inte jag, verkligen inte. Folk som talar om för en hur man måste göra. Fast alltså, nä? 
 
Jag personligen tror att det hela egentligen handlar om envishet, viljan att våga utvecklas och att känna sin häst. Tycker såklart det är skitbra att få tips, eller läsa om hur andra har gjort med sina ridtravare. Men är det något som jag känner att, det här skulle förstöra mer än det förbättrar för mig och Exet, då skulle jag inte ens testa det. För visst, dom må vara ridtravare allihopa, men det är fortfarande olika individer, med olika egenskaper.
 
T.ex. Hero och Exet, dom är två helt olika hästar. Olika kroppsbyggnader och olika psyken. Båda ridtravare, men inte alls lika. Jag har under åren fått en del tips från Jenny som haft ridtravare längre, men jag har använt dom på mitt sätt, och gått på min egen känsla.. och det har funkat för oss.
 
Men nu står vi här, 4 år tillsammans, och Exet är finare än någonsin. 16 år gammal. Jag visste ingenting om att skola ridtravare, men jag måste ha gjort någonting rätt, annars skulle jag inte få höra om hur fin han har blivit. Jag skulle aldrig få för mig att berätta för någon annan hur den personen ska göra med sitt varmblod, det enda jag har att säga ang det är.. Ge aldrig upp! 
 
Hösten 2011
 
Sommaren 2013
Men än är vi inte nöjda. Vi ska bli ännu bättre!

Kommentarer
Postat av: Ida

å herregud vad duktig du är! Riktigt fin häst har du! Vilken utveckling du gjort med din häst från hösten 2011 till sommaren 2013.
Det är många som säger att travare inte duger till annat än trav men här på denna fina blogg har dom beviset att det gör de visst!
Grattis, vilken utveckling och grattis till en ny läsare!

Svar: Åh, tack! :) Blir så glad över att höra sånt här, för vi kämpar verkligen :) Tacktacktack och välkommen! ^^
Marie Krüger

2013-08-26 @ 18:15:39
Postat av: Nora

Så fina! Du har verkligen gjort ett superjobb!! :D

Svar: Tack Nora! :D
Marie Krüger

2013-08-26 @ 20:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback