Drömmar om hösten

Jag har inte fått så bra erfarenheter av dom senaste höstarna jag har tagit mig igenom.. att jag ens tog mig igenom dom, ja det är ett under för mig. Utan att gå in på närmre detaljer om dom, så vill jag bara säga att jag helt bestämd sa hela nyårsafton att, jofan, 2013 ska bli MITT år!
 
Med det menade jag att nu var det min tur att finna lyckan, och må bra. Och jag måste säga att det hitills har varit det bästa året på länge! Jag må vara arbetslös och har några dipp-dagar, men det hindrar mig faktiskt inte från att säga.. att jag tror faktiskt jag är lycklig.
 
Det är en liten läskig känsla också. För jag fruktar ju hösten. Men samtidigt så drömmer jag om det, längtar lite.. för om det här faktiskt är mitt år, då kanske det blir en totaltvist. Att hösten, det är då det bästa händer.. man kan ju iaf hoppas! 
 
 
Men i höst drömmer jag om att; 
Känna mig redo att åka ut på Pay&Ride/Jump med Exet, och även om vi aldrig åker ut så kommer kännslan av att "Jo, men vi skulle fixa det!" stort nog. Självklart vore det underbart att faktiskt komma ut lite, men jag vet även om att Exet har lite tävlingsnerver och tillsammans får vi lite prestationsångest när det är folk runt.
 
Jag ska hitta ett jobb, det ska jag. Någonstans där jag trivs verkligen, och där jag kan visa vad jag går för. För jag älskar att arbeta, jobba. Kan sällan stå still när jag väl kommer igång.
 
Övningsköra, övningsköra och sen övningsköra lite till. Tvinga mig till att läsa teorin och kirra det här nedrans körkortet. Nu jäklar.
 
Och jag ska resa någonstans, fasiken vad jag vill bort från sverige, om än så bara en vecka. Innan året är slut. För sanningen är att längsta jag varit från sverige, har varit på ålandsfärjan. Känns ju inte ens halvbra. Jag vill se världen! 
 
Drömmer om stockholmscupen också.. Mistel lär ju inte gå med längre, så jag måste rida någon annan häst om jag ska vara med på hemma- matcherna. Zetra är nog inte riktigt redo för att inta dressyrbanan, men haha.. vore ju spännande att ha med han påriktigt ;) 
 
Åh, och fotojobb. Ska testa på nya saker, fortsätta med hästfotograferandet, det är No.1, men barn-, bröllop- och modell-plåtningar. Åååh, det är ju bara så kul! Fan vad jag älskar mitt yrke!! Och jag ska bli bättre, utvecklas och köra hårt. Det är det här jag vill jobba med i framtiden.. och nu såklart ;)
 
Och drömmarna bara fortsätter. Vissa mål kanske är lite för högt satta, och kanske ska sättas som långsiktiga mål.. dom tar jag inte upp här, utan håller för mig själv ett tag. 
 
Men det känns bra. Hösten 2013, show me what you got!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback