Dressyrlektionen på Catch High

Fick rida Calle idag, så glaaad tjej! Dock gick det inte alls lika bra som i tisdags, men han kändes i allmänhet lite spändare och tröttare. Haha galoppen var katastrof, eller ja.. fort gick det och inte mycket kontroll alls. Men inte så konstigt att han är pigg egentligen :P
Tror att det här kommer bli väldigt bra, med lite tid :) Han är en väldigt fin häst, trevlig att titta på och härlig trav att sitta på. Fick även beröm för mina mjuka höfter, har haft väldiga problem med höften (något min tränare vet om), men när jag är hel så har jag ett bra gung med i gångarterna. Något som gör att jag klarar av att sitta på skumpiga hästar.. när jag är hel dvs ^^
 
Men jag tror på att jag och Calle kan komma och funka väldigt bra ihop, om vi ger det tid och envishet. Några lektioner till och en lite mer avslappnad häst så ska vi nog hitta varandra fint :) Förutsatt att jag får fortsätta rida honom dvs!
 
Det är något speciellt med hästen när man hoppar av den och, trots att det inte alls gått särskilt bra, är riktigt nöjd. Jag gillar den där Calle, han är cool!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback