Pay&Jumpen 30/3

I fredags var det pay&jump på ridskolan,och jag var med på Zetra, 90cm. Och det gick ju inte då bra...
 
Började ju inte så bra när han blev rädd för en barnvagn utanför stallet, blev skitspänd och stor. Sen fortsatte det efter att jag suttit upp, då han svängde och trampade, så han nästan tröck in en tjej i sargen. Sen ville han inte gå in på framhoppningen osv. 
Men iaf, spänd och trotsig, gick dock fint på marken tills han började bocka.. Alltså skräcken jag kände då, ville inte åka av så som förra våren! Tog för mkt i han, det vet jag själv, men va typ dödsrädd. Dock så hoppade han fint, men han bockade efter (kolla filmen)
 
Inne på banan hoppade han också härdigt finformen han va stark och bråkig i början. Valde att lägga volter efter hindrena då han drog efter hinder, som satan! Tror det var bra, för annars hade varsomhelst kunnat hända! han blev lugnare mot hindrena sen, men efter så gjorde jag ändå volter, för det är buckligt och halt i nya ridhuset. Mamma missade sista hindret på film, det som kändes bäst..
Är onöjt-nöjd, hoppas han hoppar lika fint nästa helg men är lite coolare :P
Mer bilder kommer sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback