Fina varmblod

Efter gympasset åkte jag som sagt ut till Ekeby för att ta hand om pållarna. Båda reds, och är mycket nöjd med båda :) Duktiga varmblod!
 
Exet fick ridas fram på travbanan och sen trimmas lite på utebanan, det blev nog ca 1h sammanlagt. Han var lite tung och trög idag, men ändå ganska fin. Trevlig att sitta på liksom :) Jobbade inte på något speciellt sådär, lite skänkelvikningar, volter, halter osv. Han skötte sig iaf, och det är så kul! Bästa Exet<3
 
Hedda skrittades på långa tyglar runt travbanan och reds sen i ridhuset, fortsatte där vi var igår; att hon skulle trampa på med bakbenen och ta stöd. Måste säga att det gick mycket bättre idag, även om hon inte har något övertramp ens, men stor skillnad för att vara 4e gången jag rider henne nu tycker jag. Tror verkligen det kan bli något bra utav det här!
Hon började tycke det var jobbigt efter ett tag, det märktes.. då gav vi oss :) Det är ingen idé att tjaffsa och puscha henne för långt såhär i början. Jag känner henne inte, och hon är inte igång. Vi tar det lugnt lxm :)
 
Mamma filmade, men det är inget jag lägger upp ännu såfall :P Ni kan få ett printscreen iaf - Hedda in action.
Såhär ljust var det halv 8! Ooh vad jag älskart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback