Två fina pållar

Blev ridhuset idag, för båda hästarna. När jag skulle åka så öste regnet.. höst. 
 
Izor skötte sig bra tyckte jag. Idag var han den ponnyn jag hade förväntat mig rida redan igår, pigg ponnybus! Även om han kanske inte gick lika... fint, så var han roligare att rida idag. Eftersom han var piggare var han mer fram för skänkeln, och det är ju trevligt att slippa sitta och driva helatiden.
 
Fokus idag låg på att få honom stadig, lugn och att han skulle lyssna på mig. Han skulle gå där jag bad honom, vilket inte var det lättaste i alla lägen :P En gång när vi mötte en häst så tänkte han tvärvända och följa efter, och vissa gånger tröck han sig lite mot andra hästar. Men nej, idag var jag med på noterna! 
 
Asså Izze har sån jäääkla skön galopp! Den är så luftig! Ganska stor skillnad från Exet xP Körde även mycket fram och tillbaka i både trav och galoppen, vilket kändes som att det funkade bra. Han tyckte iaf det var kul att galoppera på lite ^^ 
 
 
 
 
Exet var även han fin idag, dock inte lika fin som igår, mer bråkig och stark liksom. Men ändå fin! Är nöjd liksom och jag känner framstegen. Har inte så mkt att säga, jobbade på att få honom loss och mjuk i sidorna, och få till aktiva bakben. Flyttade ut rumpan mycket i volterna och på bågar, i trav och skritt. Han har blivit väldigt lydig för skänkeln tycker jag och håller takten när man ber honom flytta lite i traven :)
 
Galoppen kanske inte var så jätte bra idag, men ridhuset är lite smalt för honom just nu. Men samma där, det går ändå frammåt. Något jag är glad över är att galoppen blir mer och mer uppåt än frammåt. Speciellt fattningarna. Istället för att direkt slänga sig fram när jag fattar (för han börjar galoppera direkt) så känner man hur han nästan studsar till uppåt med frambenen xP Okej.. jag är sämst på att förklara.
Tack Mamma, som gjorde ett tappert försök att fota ^^ det var sjukt mörkt i ridhuset dock, så ni får s/v bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback