Skäms

Här kommer dom enda bilderna från dressyrlektionen som jag faktiskt vågar lägga upp... Egentligen vill jag visa, så att folk förstår vad man har att göra med när man rider Z. Visst, jag kan välja att sätta på tidemantygel, men det hjälper mig ingenting. Jag tycker inte om tidemanen, han krullar bara ihop sig, och hur ska det hjälpa mig hitta  en stadig form på honom? Det blir ju bara fejk då. Knäpper av i nacken och pulsar på. 
 
Och nu kommer säkert någon sucka och tycka att jag överdriver, någon som inte alls tycker att Zetra är så svår... men tänk er då kraven och förväntningarna, då till 99% från sig själv, när man ska rida igenom ett LA-program... och det inte funkar. Och när man sitter där med sin prestationsångest, då funkar inte precis sakerna mer.
 
Trots att jag vet att det är en lång väg kvar med Z, att dom kraven inte ens bör finnas där, så sätter jag dom. Jag har tävlat LA förut, jag har lxm ridit i dressyrgrupp ganska länge nu.. minns liksom inte hur många år. Jag själv tycker att jag BORDE åtminstonde klara av att rida honom i ett lugnt tempo, klara av att sitta ner i traven och, sakta av utan att jag har hans huvud flyger upp i taker.. jag borde klara av att lägga en galoppvolt på 10m på honom. Jag borde det. 
 
Tycker jag.
 
Med en blandning av smärta (axeln) och besvikelse över mig själv så gick jag ut ur ridhuset efter lektionen, och verkligen kände mig värdelös. Så ingen har rätt att sucka och tänka att det bara är jag som inte kan rida. Det behövs inte, dom tankarna har redan sprungit igenom mitt huvud flera gånger idag.
 
Och för dom som inte orkade läsa det där. Ja, det här är dom bästa bilderna från idag, av 330 stycken. Jag kommer aldrig mer kolla på dom bilderna, jag skäms över hur det såg ut idag, och jag kommer aldrig visa någon av dom resterande bilderna heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback