Sjukt bra hästdag!

Började med ett bra pass på Zetra. Red med martingal på, och det gjorde stor skillnad! Han var en helt annan häst idag, och det var så himla kul! 
 
Jag red dessutom ruskigt mycket bättre idag, mer bestämt och med bättre sits. Kändes riktigt bra. Det var kul att rida idag lxm! Vi red fram själva, alla gångarter, mycket skänkelvikningar i skritter gjorde jag osv. Sen så red vi öppna och sluta, och lite galoppfattningar. När jag började kräva mer vart han ju spändare, men jag kunde ändå sitta ner till och från, vilket va skönt :)
 
Var iaf nöjd efter lektionen! Att martingalen kan göra sån stor skillnad! Vi ska köra med den några gånger till, Sen ska vi testa utan :)
 

 
Exet gick ruuuuskigt bra idag!
 
Testade ett skarpare bett som jag tänkte testa när jag rider bommar/skuttar hinder, iaf i början. Tycker egentligen inte så mycket om det, och vill inte betsla upp.. men det funkade ändå bra. Och jag red även på honom mycket bättre. Idag jobbade han igenom hela kroppen, blev inte tung och var lättare att mjuka upp. Även galoppen funkade ovanligt bra, såklart svårare i vänster. 
 
Imorgon ska jag rida bommar om jag kommer ut innan 3..  vill inte göra det när det är massa folk där, blir så stressad då :P 
 
Fick även kvällsfodra idag, då den som skulle göra det glömde. Tur att jag ringde och kollade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback