Självförtroendet ökar!

Det gick till och från idag, han blev ganska stark ibland.. men jag börjar få koll på det, får tillbaka honom lättare. Hade lite svårt att hitta avstånd på vissa hinder, men inte så konstigt eftersom vi inte hoppat sen i våras :) Det kom tillbaka mot slutet!
 
Började med att hoppa ett kryss på volt, i båda varven. I vänster fick jag inte med honom ordentligt MOT hindret, i höger fick jag inte med honom EFTER hindret... haha asså knäppt. Men ja, han fick en knäpp en gång och skuttade runt lite :P
 
Sen hoppade vi bana på 8 hinder, där hittade jag inte alls avstånden, men fick 2 bra språng iaf. Efter det höjdes två hinder, och då kändes det riktigt bra! Även om jag fick ont i magen när jag såg att dom höjde, det känns ju fortfarande inte helt säkert på Zetra.. men jag gav mig fan på det, och det gick klockrent - som Lotta uttryckte sig! :P 
 
Jag är nöjd med lektionen, han va mjuk och låg mot slutet vilket va skönt :) Självförtroendet för Z är verkligen påväg tillbaka!

Haha har någon tappat sitsen eller?
Sofie gjorde bra ifrån sig som personlig fotograf idag :) Vart inte så många hoppbilder, men dom blir ju inte charmiga uppifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback