Pass 1 - Izor

Mockade, bytte vatten och fixade, tog sen in lillkillen i stallet och började borsta honom. Han skrapade mycket med framhovarna, fick säga till honom ordentligt en gång och petade till honom, och resten av gångerna lyssnade han när jag sa nej till honom med skarpare röst. När han lyssnade fick han beröm och jag pratade med mjuk röst igen. Efter ett tag försökte han knappt, så han fattade ju snabbt :) Får se hur han beter sig i stallgången imorgon..
 
Passet blev inte så långt kanske, men det var jättevarmt när jag red han! 
 
Izor var inte riktigt som jag bestämde mig.. han kändes faktiskt lite seg, vilket jag var chockad över. Kan ju varit pga värmen, får se imorn :) Iaf, hans galopp är sjuuukt maffig, även om han var lite seg där med så var den så jäkla luftig! Och han är riktigt mjuk i munnen :) Ska försöka få fram honom mer nästa gång, lxm lydigare för skänkeln. 
 
Travade/skrittade av honom på travbanan, en gång hann jag inte med honom och vi hamnade i diket. Maria har varnat mig för att han kan göra så, men jag var helt enkelt inte beredd eftersom han hade skött sig så bra xP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback