Klubbdressyr på Mistel

Idag var klubbdressyren på mistel, och som ni kanske sett så tog vi hem den gulblåa rosetten i LB:1an!
 
Kanske inte ska börja med att säga att jag faktiskt var riktigt missnöjd med ritten! Jag red dåligt och hade inte henne så allert och med som det vanligtvis brukar vara. Den där Powern som jag brukar få till på tävlingarna fanns inte. 
 
Dagen började väldigt fel också.. försov oss en halvtimme, stod fortfarande och knoppade när jag hade 5 minuter tills jag skulle ut, kom ut i ridhuset 10-15 minuter senare än planerat och hade nästan bara 20 minuter på mig.. dvs inte alls så lång tid jag behövde, och hann inte pausa ordentligt och tänka, fokusera, komma ner i sadeln, hitta Mistels power och ja.. kaos. 
 
Sen det faktum att jag ALLTID blir sjukligt nervös när Monica dömmer, tankarna som gick i huvudet var liksom "om det inte funkar nu kommer M kanske inte låta mig starta lokaldressyren sen.." Så ja, vart ju bra spänd...
 
Iaf, i själva programmet så hade hon som sagt inte sin power, fick inte till den vanliga rundheten i halsen och fick avbrott i första galoppen då jag inte fick fram henne. I andra galoppen vart hon istället lite FÖR på. Hmm.. Dåligt red jag.
 
Men ja, kom ju på första plats iaf, så någonting gjorde jag väl rätt antar jag :P
 
Film och bilder kommer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback