Hopplektionen

Det gick riktigt bra idag, red med ett kimblewickbett idag, då Petra behövde pelhamet. Det var mycket stummare än pelhamet, men funkade bra ändå. Han var ju lxm inte lika avslappnad och trivsam som han varit annars, men lydig och så iaf.
 
Vi började hoppa två hinder på en evighetsbana typ, gick rätt bra när jag "kom på" hur jag skulle göra för att få runt honom. Lugn var han, och vi fick några riktigt bra språng med bra avstånd. Självklart blev det fel ibland :) 
 
Sen hoppade vi en bana med två små smidiga svängar och två längre transportsträckor. Första rundan, som var lite lägre, gick jättebra förutom ett språng som blev jättestort. Andra rundan, som jag själv fick välja att köra (eftersom han gick så bra på första, och man vill ju sluta egentligen när det går som bäst) så gick också allt jättebra förutom en kort sväng som blev för kort och jag inte blev klar. Han hoppade, smidigt, över 90 (?) oxern ändå, även om vi var suuuuuper nära :P 
 
Är sjukt nöjd med lektionen! Känns bra inför söndag :)
 
Edit: Söndag = Klubbhoppning på ridskolan!
Film kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback