Hej träningsvärk

Det var länge sen jag hade sån här träningsvärk.. dagens andra och sista pass var smärtsamt på riktigt. Som grädden på moset så var Zetra både stel och stark idag.
 
Vi red bommar idag. 3 upphöjda travbommar på båge, 3 upphöjda galoppbommar på båge och en kort bana med upphöjda bommar. Som sagt så var han stark och stel idag, det gick liksom an, men jag var långt ifrån nöjd med passet. Jag gjorde mitt bästa men det gjorde helatiden väldigt ont i axlarna och benen. Sen att Z inte var den enda som var stel, jag satt i princip frammåtlutat större delen av lektionen idag. Illa.
 
Efter galoppen vart han dock mjukare, och han var helt ok lugn på "banan", taggade till på vissa bommar. Haha asså, han drog på mer idag på upphöjda bommar, än vad han gjorde igår på hindrerna xP Mupp!
 
 
Juste! Red ju Frasse för första gången idag också! Var sjuuukt kul och ponnyn har grym POTENTIAL!!! 
 
Haha när vi travade fram vart jag lite nervös, han sköt iväg som en kanonkula och jag fick knappt ner honom i skritt igen. Trodde hela passet skulle vara så x) Men jag hittade lite knappar och efter lite trav-skritt-trav osv så lugnade han ner sig :) Tror det här kommer bli sjukt bra, för ju längre in på passet, ju mer "knappar" hittade jag. Som sagt så har han potential, och vissa gånger under lektionen så kändes han riktigt fin. Såklart sköt han iväg ibland, men då var jag rätt snabb på att få tillbaka honom, och när vi travade av så var han riktigt lugn :)
 
Rider Frasse på onsdag igen, då för Jackie! Längtar!
 
Bill o Bull!

Kommentarer
Postat av: emma

varför köper ni egna träns till lektionshästarna/ridskolehästarna? undrar bara!

Svar: Lite vardagslyx :) haha ne men Jag tycker ridskolans träns alltid är så äckliga, oavsett hur mycket och noga man försöker putsa dom, och har kanske tröttnat lite på dom fula tränsen. Som sagt, det blir lite lyx att ha ett eget träns på hästen :P Det är ju egentligen tänkt lite mer som tävlingsträns, vill till exempel inte starta lokaldressyr på Mistel med ett träns med brunt pannband och svart nosgrimma ^^

Men sån är jag :)
Marie Krüger

2012-09-25 @ 11:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback