Förstår inte

Sitter just nu på hästnet och kollar runt lite, älskar att kolla på hästar! Drömmer om dagen då man sitter och letar häst, helt seriöst, och får planera in provridningar osv!
 
Dock... stör jag mig på dom som lägger ut annonserna! Förutom felstavningar så är det sällan man får se BRA bilder! Hur svårt kan det vara?
 
Då snackar jag inte bara om bilder med dålig kvalite.. alla har kanske inte en systemkamera hemma, men iof så finns det ju oftast alltid någon man känner som faktiskt har en bra kamera, eller till och med är duktig på att fota. Ne, utan jag snackar om folk som lägger upp INSTAGRAM-bilder, bilder där man ser mer utav hästen mule än själva ansiktet, eller bilder fotade ut helt fel vinkel. 
 
Hur fin blir inte hästen när man fotar lite halvt snett bakifrån, när den står i nedförsbacke. Fina proportioner den får då, visst? 
 
Det kanske är lite så att jag är skadad, som fotograf, och stör mig på bilder utan kvalite eller helt felexponerade... men erkänn, visst är en annons med många fina bilder mer lockande, än en annons med en suddig bild, fotad med mobilkamera.
 
Vad tycker ni? Hur reagerar ni på dåliga bilder i hästannonser? Eller inga bilder alls..? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback