Utvärdering av "tävlingen"

Lyckades försova mig imorse, men missade liksom ingenting förutom att bygga fram banan och gå den.. vilket inte behövdes, den var väldigt lätt :P
 
Zetra hoppade 50 (?) med en tjej innan, så det var skönt när jag började rida så var han redan lite uppvärmd och jag behövde inte trava runt så mkt tills han mjuknar i bakbenen. Framhoppningen gick bra, några konstiga språng, men när jag väl kom till ridning och slutade fega så gick det asbra! 
 
Eftersom det var blåbärshoppning så hoppade vi i grupper, och i min grupp var vi 3st.. så medans Lovisa och Petra hoppade satt jag i hörnet på Zetra med hjärtklappning. Försökte fokusera på att andas med det var inte lätt. Jag är inte rädd för att komma emot hindrerna, det är inga problem. Det är mellan hindrerna, jag vet inte om han kan få för sig att skjuta av mig igen. Ville spy och kunde nästan höra mitt hjärta slå. Hade sån sjuk hård och hög puls, mådde riktigt dåligt..
 
MEN - jag gav mig fan på att vi skulle klara det!!
 
När det var min tur kopplade jag bort rädslan och körde. Och det gick så jekla bra! Första och andra sprången blev asbra, hindrerna på långsidan blev fel med ett 3,5 galoppsprång. Efter det vart det vingligt men kom tillbaka och hann bli klar innan hinder 5 som också blev ett grymt språng, lite slarvig väg men 6an blev också bra :) Sen på sista kändes det som att det skulle bli ett bra språng, men Zetra tog i lite överdrivet mycket, men jag hängde med rätt bra ^^ 
 
Var så jääääkla glad efter :D Så stolt över mig, Zetra och våran runda! Taggar till lokalhoppningen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback