JA, DET SNÖAR. JAG VET. Tysta nu!

Förstår inte hur jag fortfarande kan vara vid liv. Helt sjukt.
 
Direkt efter jobbet åkte jag till Blåkulla, red där Petter och efter en bil-middag, som bestod utav mannafrutti, drickyoghurt och en bit bröd, så var det dags för nästa häst, Exet.
 
Petter tyckte inte om mig, slog emot skänkeln och ja.. något knasade sig med min höft så kunde inte slappna av i knäna heller. Satt bara och drog upp dom, hemskt illa. Red sen utan stigbyglar för att få loss, vilket hjälpte, men det kändes ändå inte bra. Petter är ju väldigt sladdrig, och jag är van med hästar med mer motstånd. Vart konstigt, ena stunden var rumpan här, när jag försökte parera var den istället där, helt åt fanders.
Gick dock bättre mot slutet. Får se hur det går på söndag, ska nämligen TÄVLA honom i sthlmscupen då.. 3dje gången jag sitter på hästen. Haha ja men känns ju bra.
 
 
Exet gick INTE bra i börjar. Lång och stel som en jäkla planka. Fick slita röven av mig för att få honom att lossna och för att få ihop honom lite. Red dessutom barbacka, så vart ju ännu svårare då. Tog nog en halvtimme tills jag fick honom där jag ville, och då tänkte jag galoppera. Ingenting som Exet visste hur man gjorde, de var flax o fläng o kaos. Gaaah vart så irriterad. Fick kämpa röven av mig igen för att han skulle fatta klok galopp och hålla den.  Funkade sen men fick inte tillbaka honom så som jag brukar. Bleh. 
 
Ahja, han gick iaf jättefint när jag travade av honom, lång o låg, och trampade under sig fint. Så lite nöjd iaf :P
 
Och ja. Det snöar.. För dom som inte varit utomhus eller varken har facebook eller instagram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback