Här får man inget gratis inte!

Red Frasse själv idag med, gruppen hade teori.. han var faktiskt ovanligt lugn idag, troligen för att Jenny "bråkade" lite med honom igår och jobbade på att få loss honom, så det var bra :) Han var trevlig å rida, spände sig ibland och var ändå väldigt stel. Fokuserade på att jobba med dom diagonala hjälperna och att ställa igenom honom ordentligt. Ibland protesterade han och kastade huvudet åt ett håll. Men han behöll lugnet
 
Galoppen var även lugn den, till och från. Vänstern kändes väldigt fin, högern ville han inte riktigt fatta, och om han väl fattade så vart det ofta fel. Väldigt irriterade, men jag kämpade på! Han kämpade också på och det var två svettiga satar som gick in i stallet sen 45 minuter senare :P
 
------
 
Hopplektionen på Zetra började INTE bra. Han var stel, fast i munnen, kollade i taket och var allmänt.. otaggad! Fick jobba som faaan första 20 minuterna! Det snurrade i huvudet att han gått tillbaka till hur han var i våras, just eftersom han var stel och stark förra veckan... men det släppte!
 
Jag tror helt enkelt han var otaggad och hade tappat gnistan lite. Jag tror jag vet varför, det är ju bara funderingar och inte fakta.. men han tycker det är tråkigt att fjöshoppa, det vet jag! Så nu när det varit mycket hoppning på "standardlektionerna" så kanske han typ tröttnat lite. För när vi började hoppa så vart han sig själv och mer taggad. Dock fortfarande stel.. 
 
Märks även lite att jag inte haft honom i dressyren på 2 veckor, disslike!
Snyggingen!!

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna

Vilken tur att han var lugn igår då ;-) För jävlar vad jag bråkade med honom i söndags

Svar: Jätte bra jobbat! :D
Marie Krüger

2012-10-02 @ 14:00:38
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback