Två fina varmblod

Killarna var så fina idag, är sjukt nöjd med dagen :)
 
(lång utvärdering här för Jennys skull)
 
Efter stallfix så traskade jag och Hero mot allén för att klicka lite bilder, han va lite spänd så det blev ju assnyggt!  haha.. sen skulle jag rida, och då var han väääldigt spänd i början, men när jag skrittat fram så började han slappna av :) 
 
Var lätt ett av våra bästa ridpass tillsammans! Red flugan, serpentiner och bytte varv ofta. Bogen SKULLE med, inga undanflykter. Framridningen hade jag bara krav på bogen, så körde det från början liksom. Sen så fick han gå lite lägre, red även med breda händer för att få stadigare o så han inte skulle gunga med huvudet så mkt. 
Fick ett väldigt trevligt stöd på yttertygeln, liksom lite bra motsånd.. om ni fattar? 
 
Sen så efter en skrittpaus tog jag upp honom, tillbaka. Han skulle vara lugn och stadig, med i bogarna osv. Flyttade ut rumpan ibland på vissa böjda spår, ställde ut och in på raka spåren. Lite mellantrav på långsidorna (som kändes sjukt braaa btw) Avsaktningar, igångsättningar. Galoppen kändes riktigt trevlig idag, rapp i fattningen och ganska bra med i bogarna :) Dock så fuskade han i högergaloppen, på den öppna delen av volten - drog på och genade. Volterna vart liksom inte runda.. så då gick jag ut på en helt öppen volt och verkligen bestämde att HÄR ska du gå! Haha :P
 
Även i galoppen så körde jag igångsätt o avsaktningar, tillbaka och halvhalter. Kändes asbra! Var riktigt nöjd efter, och han var svettig :P Travade o skrittade av på travbanan :)
 
---------------------
 
Exet fick också bli lite fotad, sötisen :) Han är dock inte lika spänd och snygg som Hero när man fotar ^^ Sen så red jag i ridhuset, med hack.. lite stel i sidorna, men fin i baken :) Känns bra, hoppas det går bra imorgon när Thomas kommer ut! 
Idag var han istället lite seg, till skillnad från igår :P Men när jag trava av ute så vaknade han till lite, men ja, jag kommer ha träningsverk imorgon tror jag x)
 
Sneakpeak
obs. Hero var INTE lös, hade dock bara tygel i en bettring, så jag kunde retuschera bort det. På Exet hade det dock sett konstigt ut eftersom han hade hack :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback