Starships were meant to fly

Jag kan, jag ska, jag kommer kämpa för mina mål och drömmar. Dom kanske inte är mycket för världen, men dom är mycket för mig. Det är en helt sjuk känsla att äntligen känna helt hundra hur jag vill ha det, vad jag vill och vad jag ska sattsa på. I sommar sätter jag igång, i sommar börjar mitt liv på riktigt.

 

Jag vet vad jag är kapabel till, jag ska visa framfötterna och ta plats. Jag ska! Det kommer vara svårt, jag är mån om det, det kommer finnas konkurens och nedförbackar i mängder. Men jag svär, det kommer vara värt det.

 

Starships were meant to fly.

 

Jag har otroligt stöd från många vuxna, som jag vet kommer kunna hjälpa mig, men sen kommer dom som kollar på en med blicken som säger "Är du dum i huvudet?" och sen kommer predikan om allting jag redan vet. Kostnader, svårigheter och hur jag inte kommer kunna leva på det direkt. Tror dom seriöst att jag är dum och inte redan är beredd på det?

 

Jag snackar såklart om att jag ska försöka starta mitt företag som hästfotograf. Självklar vet jag att jag måste ha ett fast jobb, självklart! Men det här är det jag vill göra, och det kommer vara precis lika svårt att starta företag om 10 år, så varför vänta? Jag vill få ut mitt namn, skaffa kontakter och jobba mig uppåt!

 

Ska jag slösa 10 år på konsum istället? Nej. aldrig. Då kan jag lika gärna börja nu, även om det inte kommer funka direkt.

 

Starships were meant to fly. Det har jag haft i huvudet hela veckan. Det är menat att jag ska göra det här. Jag känner det! Varför skulle jag annars ha en sån stark kreativ sida? För att slänga bort den? Aldrig.

 

Snart ser ni mitt namn överallt! JAG ska se till så att det blir så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback