Två goa ridtravare

Exet var som vädret idag, ibland fin, ibland ofin :P väldigt ojämn hela passet.. Ena stunden gick han klockrent, andra stunden sprang han brara... pigg idag, kan man ju säga, men han vilade ju igår så :) Red med hacket också, så kunde lxm inte ta tag i honom ordentligt för att lxm få honom att fatta att han inte skulle springa på.
När han inte bara sprang så hade han riktigt härlig frammåtbjudning och fick bra tryck med bakbenen :) Blev lite tung till och från, men gjorde ingenting sålänge han inte var "stark" :P

 

Så är halvt nöjd med idag :P Nästa gång blir det novat, mycket variation ska de va!

 

 

Hero haltade när jag skulle gå ut från stallet, det var hans lympfangitben. Jag gick lite med honom, då vart de bättre och han haltade mindre, sen hjälpte Sandra (som står i det stallet) mig med att kolla och tvätta benet för att se vad det var som gjorde att han hade ont.. de va typ en liten spricka i det "torra" på benet där, och kan tänka mig att han tyckte det var riktigt obehagligt.

 

Det är ju ren otur! Fan ville ju verkligen rida fina Hero idag! Men det kommer nog fler möjligheter att göra det (hoppas jag :P)


Hero och Exet fick hälsa lite på varandra, forna hagkompisarnas återseende :)

Fräsch b-rud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback