Tur att jag är snäll

Fattar inte vad det är för fel.. är så sjukt utmattad på dagarna, men pigg som satan mot kvällen. Kom aldrig iväg till skolan imorse, för mådde dåligt igen, och hade bara en lektion så huvud och kropp strejkade där.. men började må bra sen så åkte iväg till Ekeby iaf runt 5-6.

 

Exet skötte sig faktiskt idag, förutom fåtal tillfällen då han helt stängde av. Red med dressyrsadeln, novabettet och inspänning. Jobbade på bra i skritten, men när jag försökte korta den ordentligt sköt han hela rumpan innåt och bettede sig skumt, vet inte riktigt vad som hände.
Tog faktiskt första galoppstegen idag (kunde inte låta bli, han kändes så bra idag), bara en halv volt i vardera varv. Höger kändes faktiskt riktigt bra, vänster va dock katastrof och han ville bara fatta höger xP

 

Fick ta kvällsfodringen sen också, eftersom Johanna glömde bort det pga att hon va sjuk.. Men det är ju tur att jag reagerade, och att jag är så snäll! :P Haha.

 

Ser fram emot att rida honom imorgon! Då ska jag testa lägga padden under hans sadel, se om han slappnar av liiite mer..
foto: Johanna

Kommentarer
Postat av: Lotta

han verkar gå hyffsat på nova bettet iallafall =)

2012-03-20 @ 22:27:12
URL: http://sportryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback