Pass nummer 2

Åkte ju (som jag skrivit tusen gånger nu) tillbaka till Ekeby efter skolan, och red Exet.

 

Hade inspänningen på, vilket jag tycker är asbra nu i början så han går rätt (även om man inte måste spänna den för att han ska fatta vad som gäller). Jobbade mycket i skritt, skänkelvikningar och så, ville att han skulle gå frammåt ordentligt men inte springa :P Han har blivit väldigt fin i skritten!
Sen travade jag, krävde lite i traven, tycker det är dags nu. Han var väldigt sammarbetsvillig, lyssnade riktigt bra. Tror nog han har saknat det lite, haha.
Lotta har testat galoppera på honom, men jag tror att jag skjuter upp det helt tills jag tycker att han är helt tillbaka i traven och kan jobba så som jag vill :) Just nu kan jag ju inte precis säga hur lång tid det tar tills dess.. men med tanke på hur bra han gått nu så.. :)

 

Är riktigt nöjd med Exet idag! Finisen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback