Nobile 9

Som sagt så red jag Nobile på dressyrlektionen, och jag är faktiskt väldigt nöjd!
Visst, han kanske trippade ibland, och är sjukt svår att få ner i låg form, men det var ändå en ärlig form. Det är så enkelt att sänka händerna så han knäpper av i nacken, och därmed "ser ut som" att han går i form, men det är inte ärligt.. försökte hålla mina händer uppe även om han höjde nacken mycket (alltså, inte att han letade stjärnor, utan det var just nacken han höjde)

 

När jag fick en ordentlig framåtbjudning, utan att det gick för fort och han jobbade på med bakbenen och sänkte ryggen, så stoppade Lotta alla andra för att visa en sak som syntes tydligt på Nobile. Det var något med att när hästar går i form så drar dom upp magen och en linje syns.. tyvärr så kunde jag ju inte se själv, men jag tror jag fattade :P

 

Kul att rida Nobile igen, har saknat honom :) Han är en lagom utmaning, och kunnig (om han vill), man måste verkligen tänka och rida ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback