Jag vill rida mer!

Jag är ju i den delen av livet då det borde va så att jag känner att jag inte hinner med stallet, att skolan är prio ett och det att jag inte hinner umgås med folk. Men jag känner faktiskt inte alls så, jag vet att det kommer vara stressigt som fan i vår, men skolan och allt.. men endå känner jag att.. jag vill rida mer!

 

Och då tänker jag inte.. vill rida en till lektion i veckan, eller kanske ta Exet en extra gång i veckan. Nee, jag skulle vilja rida en till häst. Typ.. hjälpa till men någon häst vars ryttare kanske inte själv har tiden, eller någon som vill ha sin häst tävlad i dressyr men inte är en dressyrmänniska (eller kanske hopp?), eller själv inte är redo för tävlingsbanan alls.

 

Det konstiga när jag tänker på detta, är faktiskt att jag mest ser mig själv sitta och rida dressyr, och inte hoppning. Håller jag verkligen på att förvandlas till en dressyrtant? x) Haha ne men jag älskar ju att hoppa, men tror att jag inte kommer se mig själv satsa på det förrän jag hittat en häst som verkligen passar mig. Älskar ju att hoppa Zetra, och det går ju bra å sånt, men det är ändå så att han är inte helt en häst jag passar ihop med. Men sånna är ju iof svåra att hitta på ridskolor :P Längtar tills dagen då jag ska hitta hästen som är som gjord för mig!

Men ah.. någon som vill ha hjälp att rida sin häst? Haha :P

Foto: Johanna



Kommentarer
Postat av: sofiejonasson

snäll som jag är ..du kan ju hjälpa mig med donna ;)

2012-03-08 @ 16:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback