Ingenting gå bra när allting går åt helvete.

Glömde sporrarna i skåpet, så fick be en tjej i stallet hålla i Exet när jag sprang in och hämtade dom.

Gick upp till ridhuset, satte upp och tyckte det kändes konstigt.. hade glömt HJÄLMEN.

När jag sprang tillbaka till stallet för att hämta hjälmen, så tappade jag spöt någonstans, så fick springa och leta. Yey.

Väl på Exets rygg så kände jag att hela han var spänd som en.. ah jag vet inte vad. Skit gick det iaf, orkade verkligen inte. Gick dock LITE bättre mot slutet.

 

Hoppade av sen, tog av tyglarna och gick med Exet. Vid spegeln så tvärvände han, jag släppte i rädslan han skulle rycka sönder min axel, sen galopperade han ut ur ridhuset. Paniken.
Kolmörkt och jag sprang efter, vad ska man göra lxm? Av någon anledning hade jag knutit upp tyglarna - jag brukar aldrig göra det annars när jag går med honom, men nu bara kände jag att jag skulle göra det. Sjätte sinne? Det kändes lite skumt iag.
Mötte en tjej från vårt stall, frågade vart han sprang och så. Sen så kom en tjej från grannstallet gåendes med honom. Alla hade trott att jag åkt av och fråga hur jag mådde, men jag var ju bra nog inte på ryggen..

 

Blev ju då självklart inget arbete från marken, utan slängde in honom direkt i boxen. Var helt skärrad och chockad - det där är inget beteende som Exet visat förut, riktigt obehagligt att se hästen galoppera iväg. Tusen tankar, tanken på fartdårarna som åker på stora vägen, tanken på motorvägen som inte ligger långt bort, tanken på allt som skulle få honom att gå omkull. DÄR var min enda tur kändes det som - att jag hittade honom hel... jädra häst vad han skrämdes.
Dumma dumma häst.

Kommentarer
Postat av: Lotta

vet inte vad som hänt med honom han e rädd för allt nu

för tiden? :s jätte konstigt. det va bra att du släppte för bådas skull för du kunde blivit skadad och han också så det va bra tänkt. =) tur att allt gick bra iallafall =)

2012-03-25 @ 22:58:57
URL: http://sportryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback