Det här kommer bli så jävla bra!

Exet fortsatte överraska mig idag, och gick ännu bättre än igår!

 

Körde enkel dressyr i ridhuset, med hacket och utan sporrar. Han började seg och stel som en pinne, men ville att han skulle leta sig till formen lite själv och jobbade på att få fram honom mest. Red mest på stor volt, och tillslut bara släppte det och han vart så mjuk och skön att sitta på. Han sökte sig till en lite lägre form och jag lät honom gå så, hängde kanske lite, men gjorde ingenting :)
Känns som han trivs med hacket, lyssnade riktigt bra, var lungn och inte alls springig eller stark! Sjukt kul!

 

Hacket ska ridas med oftare!!! Gud vad jag är nöjd med dagen!

 


Tog även en galoppfattning i varsit varv, och även det funkade asbra.
Nu känner jag att han börjar bli redo för att börja jobba lite med galoppen (lite), då han börjart så funka så klockrent! Ingen rusch, men lxm mkt fattningar och sånt :) Men fortfarande jobba mest med skritten och traven, många sjänkelvikningar så han får benkontroll, måste ju kunna gå utan felsteg innan man kan springa :P

 

 

Svar på Saras fråga också: Exet fyllde nyligen 15, så han är ingen ungdom längre :)
Vad tycker ni om min lösning? Svarta tränset har för långa sidostycken, så det är bara dom mörka tränsen som funkar med hacket, dock har den ju såndärt konstigt med inbyggd flärp till nosgrimman, men löste det problemet rätt snyggt, eller vad tycker ni? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback