Hero skötte sig gallant!

Jenny varnade för att Hero kunde vara lite nervig, han hade varit det igår nämligen. Men idag skötte han sig gallant, blev inte ens rädd när snö rasade :) Dock så blev han spänd i hela kroppen två gånger, en häst red på bommar och den va lite galen. Men han flög inte iväg vilket var en enorm lättnad :)

 

Red i ca 45 minuter, började i skritt och jobbade och när han kändes bra där så travade jag. Bytte varv mycket och gjorde lite avsaktningar, igångsättningar och halter. Kändes mycket bättre än förra gången.
I galoppen så kändes höger mycket bättre än vänster, fast vänster kändes iof också bra ^^
Efter ett tag i traven så testade jag att sitta ner. Hero har lite "kantig" trav (eller vad man kallar det), och är lite svår att komma ner på och sitta bra på.. så släppte stigbyglarna (tog chansen, då han inte varit nervig dittills) och det blev mycket bättre då.
Vet inte vad andra tycker, men jag känner mig så begränsad av stigbyglar! Kan ha bero på mina stela knän och göra. haha.


Travade och skrittade sen av, lät honom länga halsen ordentligt där :)

 

Efter att jag fixat allt till Hero så gick jag till Exet stall och fodrade, trots att jag egentligen inte gjort det. Missuppfattade Lotta igår nämligen :P Men ah, mockade till Exet också. Hann inte göra så mycket mer, då jag fick lite bråttom hem. Men imorgon ska Exet få all min uppmärksamhet :) Ska fortsätta med targetingen också, skulle va kul att få det filmat, men det är ju lite svårt då jag alltid åker dit själv :P

Kommentarer
Postat av: madde

jag älskar din blogg!

är du duktig på PS?



:)

2012-01-24 @ 22:16:00
URL: http://rednaldron.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

Ååh min fina Hero :)

Kul o läsa att det gick så bra :)

2012-01-24 @ 22:22:28
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Madde N

Sv: Okej kan inte du hjälpa mig med en bild då?

2012-01-24 @ 22:27:32
URL: http://rednaldron.blogg.se/
Postat av: Lotta

Börjar sätta igång exet på lördag då tar jag en promenad med honom runt slingan =)

2012-01-25 @ 06:19:33
URL: http://sportryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback