Två lyckade ridpass

Mistel var lite stel och stum i början, men väl efter galoppen så blev det mycket bättre! Mjuknare och fick ett "fylligare" steg, om någon fattar xP Vet inte hur jag ska förklara det.. men kändes bra iaf :) Johanna (ridläraren) tyckte det så väldigt bra ut mot slutet.
Måste bara komma ihåg att kolla upp och inte vrida om händerna...

 

 

Sen så var det dirr upp på Zetra, som inte hade blivit riden av Jackie idag, utan han var riktigt pigg och stark i börjaden, men jag jobbade på och han mjuknade.
Vi jobbade på studs på böjt svår, ganska svårt men Zetra har koll på fötterna :) Hade svårt att få ut honom, utan han drog inåt... vanligtvis brukar det va tvärtom. Men det gick bra ändå tyckte jag.
Mot slutet på volten där så tyckte han der var supertråkigt och jobbigt, så varje gång jag red förbi oxern som stod i mitten av ridhuset drog han arslet ditåt och tjurade. Tror fan de va för han vill hoppa! Superknasig.
När vi travade av var han ärligt underbart fin, bättre än på länge. Skönt efter förra veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback