Mammar du din häst?

Kom och tänka på en sak.. det är så många som mammar sin häst, och jag kan tycka det är lite störande i vissa fall. Det är okej när man kallas sin häst för bäbisen, men när någon säger "Ååååh, mammas bääääbis!", "Mammas lilla älskling" eller "Kom till mamma.."
Haha asså va?
Den dagen jag har egen häst så kommer jag aldrig kalla mig själv för mamma till den, för det är jag inte. Häste må vara din ögonsten, men seriöst.. varför kallar man sig själv för mamma?

 

Ni som vet att ni gör det. Kan ni förklara för mig? :P

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är så otroligt larvigt! Jag skulle aldrig säga något som "kom till mamma" eller liknande. Däremot kan jag använda mig uttav uttrycket att jag är en hönsmamma, men det för mig är inte direkt att kalla mig för hästens mamma haha.

2012-02-17 @ 01:37:50
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hon är inte mitt barn, hon är min prinsessa :)

2012-05-22 @ 20:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback