Långt skrittpass

Är nyligen hemkommen från ekeby, har ridit ett skrittpass på 45 minuter i ridhuset med Exet, väl behövligt då jag bara hann rida en kvart igår (glömde kanske skriva om det :P minns inte.. men hann bara vara i stallet i 1 timme, jag var snabb!). Han var mycket sammarbetsvillig, även om jag lxm inte kunde jobba honom i någon speciellt form eller så, han har ju ändå vilat i mer än en månad.
Men skiftade mellan att göra skänkelvikningar, öppna och rygga, just för att mjuka upp honom. Vill få honom så mjuk som möjligt innan vi börjar trava. Att rygga på honom har faktiskt inte funkat så bra förut, men idag skötte han sig faktiskt. Ryggade rakt, kanske lite hastigt, men han lyssnade iaf :) Tror han lite har saknat att jobba ^^

 

Juste, provade mitt nya schabrak, som jag fick av Lovisa för att jag fotade henne förra helgen :) Tog det som "betalning" istället för cash men gjorde inte mig ngt :P Lovisa vann det nämligen på en hopptävling, det är ett dressyrschabrak.. och tror inte Lovisa ens har en dressyrsadel, så det blev ju bra :)
Snyggt äre iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback